Wanneer een aansluiting op een Zorgcentrale?
Als u er niet zeker van bent dat uw hulpverleners altijd bereikbaar zijn (bijvoorbeeld als ze ‘s nachts hun telefoon uit hebben staan of overdag als uw mantelzorgers aan het werk zijn), en u toch zeker wilt weten dat er altijd iemand bereikbaar is als u hulp nodig heeft, dan is het verstandig om uw toestel aan te sluiten op een een 24-uur, 7 dagen per week bemenste en gekwalificeerde meldkamerservice. Deze aansluiting is nu mogelijk voor uw LifeWatcher toestel. LifeWatcher B.V. heeft hiervoor afspraken gemaakt met Altide Medisch Servicecentrum (Voorheen Naast-ZCN).
Over Altide Medisch Servicecentrum
Altide Medisch Servicecentrum (Altide) is de Nederlandse zorgcentrale voor meer dan 50.000 mensen en meer dan 100 zorgorganisaties. Altide Medisch Servicecentrum is 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar. Doordat de systemen van LifeWatcher en Altide op elkaar zijn aangesloten ziet Altide meteen wie er alarmeert. Ook als die persoon bewusteloos is, of moeilijk kan spreken.Altide schakelt dan onmiddellijk de juiste zorg in als dat nodig is. Bij Altide is dag en nacht een verpleegkundige met BIG registratie aanwezig. Zo wordt elke melding op de juiste manier opgevolgd. Van het beantwoorden van vragen, geven van advies, triage tot het snel inschakelen van een mantelzorger of professionele hulp. De persoonsalarmering van LifeWatcher met de Zorgcentrale van Altide is daarmee een betrouwbaar en stabiel vangnet bij nood. Hiermee zijn LifeWatcher klanten altijd veilig verbonden met zorg.
De kosten van de aansluiting op Altide Medisch Servicecentrum
Voor € 10,00 per maand staat de Altide zorgcentrale 24 uur per dag, 7 dagen per week voor u klaar. Als u op dit moment € 9,95 per 30 dagen betaalt voor uw LifeWatcher, worden uw maandelijkse kosten dus € 19,95 per 30 dagen.
Om uw LifeWatcher te laten aansluiten op de zorgcentrale, betaalt u eenmalig € 25.
De meeste mensen kiezen voor een abonnement, zodat ze altijd verzekerd zijn van hulp als het nodig is.
Maar u kunt er ook voor kiezen om steeds handmatig het tegoed van uw LifeWatcher op te hogen.
Let op: Uw Prepaid tegoed raakt met een abonnement op het Altide medisch servicecentrum dus sneller op. Als uw tegoed op is en u het tegoed niet tijdig ophoogt, doet uw alarmknop het niet meer. En ook de Altide zorgcentrale is dan niet beschikbaar voor u.
Daarom raden wij aan om een abonnement af te sluiten. Of anders uw tegoed steeds met 6 maanden op te hogen. Dan heeft u minder zorgen of alles werkt.
Wat moet u doen om uw toestel aan te sluiten op Altide Medisch Servicecentrum?
Slim dat u kiest voor de zekerheid dat er altijd iemand beschikbaar is in noodgevallen. Via deze link bestelt u uw aansluiting op de Zorgcentrale.
U ontvangt dan een online inschrijfformulier. Vul deze in en stuur hem op naar Altide. De aansluiting op Altide start zodra Altide uw inschrijfformulier heeft verwerkt en LifeWatcher de instelling van uw toestel heeft aangepast. Dat duurt ongeveer 3 dagen.
LifeWatcher zorgt ervoor dat uw alarmknop of alarmhorloge vanaf dan naar Altide belt. Om dat in te stellen, is het nodig dat u uw alarmtoestel heeft geactiveerd en aan gezet. Wij bellen u als dat succesvol is gelukt. Als u de aanvraag niet zelf heeft gedaan, mailen we uw opdrachtgever. Wij doen ons best om uw aanvraag voor aansluiting altijd binnen 3 werkdagen te hebben afgerond.
24/7 hulp beschikbaar